zondag 27 maart 2011

bloemen haken.

Met dank aan hakopdetak.com (leuke site!!)


Stappenplan bloemen haken (klik op de foto om hem helemaal te zien):

1. Haak 6 lossen
2. Sluit de cirkel door een halve vaste te haken door de eerste losse
3. Haak 1 stokje, 1 losse (6x)  Sluit het rondje met  een halve vaste en ga over op een nieuwe kleur
4. Haak 1 vaste (in elk gaatje) en 3 lossen (6x)
5. Haak 1 vaste, 1 half stokje , 3 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste in elk boogje van 3 losse (6x) De eerste bloem is nu af!
6. Ga verder met een nieuwe kleur en draai je haakwerk om! Haak tussen elk boogje 1 vaste en 5 lossen (6x)
7. Draai je haakwerk weer om en haak nu in elk boogje van 5 lossen:
1 vaste, 1 half stokje, 5 stokjes, 1 half stokje en 1 vaste (6x). De tweede bloem is klaar!
8. Ga weer verder met een nieuwe kleur en draai je haakwerk weer om. Haak nu tussen elk boogje 1 vaste en 7 lossen
9.  Draai je haakwerk weer om en haak nu in elk boogje van 7 lossen:
1 vaste, 1 half stokje, 7 stokjes, 1 half stokje en 1 vaste (6x)
Hecht netjes af en klaar is je bloem!

2 opmerkingen:

  1. Ik kan geen enkele foto zien, en als ik op de hakopdetak site kijk, is alles weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeps, en nu zie ik wel alles, mooie blog, zal ik volgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Follow the white rabbit

Met trots presenteer ik de nieuwe collectie 'Follow the white rabbit'. Maar laat ik beginnen met een beetje geschiedenis.....