Doorgaan naar hoofdcontent

bloemen haken.

Met dank aan hakopdetak.com (leuke site!!)


Stappenplan bloemen haken (klik op de foto om hem helemaal te zien):

1. Haak 6 lossen
2. Sluit de cirkel door een halve vaste te haken door de eerste losse
3. Haak 1 stokje, 1 losse (6x)  Sluit het rondje met  een halve vaste en ga over op een nieuwe kleur
4. Haak 1 vaste (in elk gaatje) en 3 lossen (6x)
5. Haak 1 vaste, 1 half stokje , 3 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste in elk boogje van 3 losse (6x) De eerste bloem is nu af!
6. Ga verder met een nieuwe kleur en draai je haakwerk om! Haak tussen elk boogje 1 vaste en 5 lossen (6x)
7. Draai je haakwerk weer om en haak nu in elk boogje van 5 lossen:
1 vaste, 1 half stokje, 5 stokjes, 1 half stokje en 1 vaste (6x). De tweede bloem is klaar!
8. Ga weer verder met een nieuwe kleur en draai je haakwerk weer om. Haak nu tussen elk boogje 1 vaste en 7 lossen
9.  Draai je haakwerk weer om en haak nu in elk boogje van 7 lossen:
1 vaste, 1 half stokje, 7 stokjes, 1 half stokje en 1 vaste (6x)
Hecht netjes af en klaar is je bloem!

Reacties

  1. Ik kan geen enkele foto zien, en als ik op de hakopdetak site kijk, is alles weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeps, en nu zie ik wel alles, mooie blog, zal ik volgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

"Doet u mij er maar 5"

En zo begon het:

"Maakt u ook potloodrollen?"......................(met een nieuw begonnen eigen zaak, verkoop je liever niet te vaak 'nee')........................

"ja hoor, hoeveel wenst u er?"

"Doe maar 5"

..............................."Prima".............................." Welke stofjes vindt u leuk? Neem anders eens een kijkje bij de stoffenkamer?"

"Och, dat doet er niet zo toe, alles wat u maakt is mooi" (echt waar, dat zei ze *proest*......)

"Prima, u hoort nog van me."

En zo ging dat dus, zo had ik opeens 5 potloodrollen verkocht........bluf bluf bluf.

Maar goed, nu moest ik wel uit mijn pijp komen natuurlijk.

Hier gaan we, hoe maak je een pennenrol...
Na lang snuffelen op internet kwam ik tot het volgende (tutorial):

 Wat had ik nodig:
2 soorten stof (ik gebruikte een effen stof en een stof met een prent)1of 2 soorten biaisbandgarenlintje vlieseline3 stukken stof, de afmetingen:
 het basisvlak is on…

kadootjes voor een kok met mini-tutorial koksmuts.

Mijn dochter mag woensdag naar een verjaardagsfeestje gaan. De jarige vroeg 'kook"spullen.
Ok, daar gaan we voor. De koksmuts maakte ik naar een patroon van een koksmuts die we thuis hadden en die ik uit elkaar haalde, zodat ik kon afkijken. ik flockte de jarige haar naam erop.



Patroon voor de koksmuts:
-Een cirkel van ongeveer een halve meter doorsnee.
-Een strook van ongeveer 18 cm bij 60 cm.

Maak aan de rand van de cirkel allemaal plooien, zoveel dat ze ongeveer tegen elkaar aanzitten. Naai de strook eraan vast. Vouw de strook daarna dubbel en naai hem aan de binnenkant nog eens vast aan de 'cirkel'.
Ik zette nog een leuk bandje vast op de overgang van band en cirkel, om het er wat netter te laten uitzien.   Ik heb de stof volledig met vlieseline verstevigd zodat hij mooi recht kan blijven staan.Aan de achterkant (de uiteinden van de inmiddels dubbelgevouwen strook) zette ik aan de ene kant aan de binnenkant een knoopje en aan het andere uiteinde een stukje zwangersc…

Moederdag

Bestel jij een mooi Hartendiefje voor jouw mama? Je kan nog tot/met maandag bestellen om ze op tijd in huis te hebben. www.linnenenlimoen.com\hartendiefjes