zaterdag 26 maart 2011

nieuw patroontje voor de babydeken.

op beikraam.nl vond ik dit patroontje, ik zal hem (met verschillende kleuren per toer) gebruiken in de deken die ik maar voor mijn a.s. neefje ;-)

 
Zet een ketting op van 10 steken en sluit het kringetje met een halve vaste
 
1e toer: 10 lossen, 
*4 dubbele stokjes in het kringetje, 7 lossen*, (3x) , 
3 dubbele stokjes, 
1 halve vaste op de 3e losse van de 10 lossen. 
Haak nog 3 halve vaste op de 3 volgende losse en keer het werk. 

2e toer: *10 vaste, 1 stokje overslaan* (herhalen), 1 halve vaste

3e toer: 
10 lossen, 
*2 dubbele stokjes op de 1e vaste, 
8 dubbele stokjes en dan 2 dubbele stokjes op de 10e vaste, 
7 lossen*
(3x), 
2 dubbele stokjes op de 1e vaste, 
9 dubbele stokjes. 
Eindigen als de eerste toer en dan het werk keren.

4e toer: Als de 2e toer, maar dan met 18 vasten in plaats van 10

5e toer: 3 lossen, dan verder met dubbele stokjes met op elke hoek 6 dubbele stokjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Follow the white rabbit

Met trots presenteer ik de nieuwe collectie 'Follow the white rabbit'. Maar laat ik beginnen met een beetje geschiedenis.....