maandag 6 juni 2011

Na het eerste rokje, nu het eerste jurkje (voor de dochter)

Ik ga er niet om liegen....dit vond ik hééél erg moeilijk ;-)
Eerst een proefjurkje gemaakt...kon de dochter niet aan omdat het hoofdgat te klein was, het was aan alle kanten scheef en schuin.  Ik probeerde er nog een rokje van te maken, maar ook dat was geen succes. Gelukkig komt de stof van de lapjesmarkt in Utrecht en kostte welgeteld 1 euro de meter, dus hoefde ik me niet in te houden.
Het patroon komt ook van de lapjesmarkt, maar was zééér spaarzaam met de uitleg. Je begrijpt, gisteren was niet mijn beste dag.

Maar ik ben niet voor één gat te vangen, dus gisteravond opnieuw begonnen met hulp van youtube en ik leerde hier en hier dat het handig is om het bovenste gedeelte met voering te maken, so i did.
...vandaag dit jurkje dus toch afgewerkt.
Het is verre van perfect, maar ik hoop dat mijn (toch al behoorlijk kritische dochter) hem af en toe eens wil dragen.

het groene bandje blinkt 'in het echt' niet zo hoor, komt door de flits.

2 opmerkingen:

  1. Nou, dat was vast een heel gepriegel met dat bandje! Grappig contrast met het streepstofje!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Follow the white rabbit

Met trots presenteer ik de nieuwe collectie 'Follow the white rabbit'. Maar laat ik beginnen met een beetje geschiedenis.....