woensdag 5 oktober 2011

kadootjes voor een kok met mini-tutorial koksmuts.

Mijn dochter mag woensdag naar een verjaardagsfeestje gaan. De jarige vroeg 'kook"spullen.
Ok, daar gaan we voor. De koksmuts maakte ik naar een patroon van een koksmuts die we thuis hadden en die ik uit elkaar haalde, zodat ik kon afkijken. ik flockte de jarige haar naam erop.



Patroon voor de koksmuts:
-Een cirkel van ongeveer een halve meter doorsnee.
-Een strook van ongeveer 18 cm bij 60 cm.

Maak aan de rand van de cirkel allemaal plooien, zoveel dat ze ongeveer tegen elkaar aanzitten. Naai de strook eraan vast. Vouw de strook daarna dubbel en naai hem aan de binnenkant nog eens vast aan de 'cirkel'.
  • Ik zette nog een leuk bandje vast op de overgang van band en cirkel, om het er wat netter te laten uitzien.  
  • Ik heb de stof volledig met vlieseline verstevigd zodat hij mooi recht kan blijven staan.
  • Aan de achterkant (de uiteinden van de inmiddels dubbelgevouwen strook) zette ik aan de ene kant aan de binnenkant een knoopje en aan het andere uiteinde een stukje zwangerschapselastiek. Nu past deze koksmuts bij iedereen in huis.

De pannenlappen komen uit de zeeman, maar ik verving het ticketje door een naamticketje (wit stofje+transfertpapier).
Een leuk kinderkookboek erbij en klaar.

Posted by Picasa

5 opmerkingen:

Follow the white rabbit

Met trots presenteer ik de nieuwe collectie 'Follow the white rabbit'. Maar laat ik beginnen met een beetje geschiedenis.....